• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Lät som en ganska värdelös hyresvärd som inte kan fixa fram ett kylskåp på en månad...

Håller förvisso med, men i mina nyproduktioner där alla vitvaror levererats av Bosch (garantiärenden) som är helt absurda att ha att göra med, så kan väntetiden för deras besök vara betydligt längre än så… :(

Portabla kylskåp/frysar kan teknikerna hantera och flytta runt på, men värre är det när hyresgästernas tvättmöjligheter går i sönder och det inte finns gemensamma tvättstugor i fastigheten…
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Håller förvisso med, men i mina nyproduktioner där alla vitvaror levererats av Bosch (garantiärenden) som är helt absurda att ha att göra med, så kan väntetiden för deras besök vara betydligt längre än så… :(

Portabla kylskåp/frysar kan teknikerna hantera och flytta runt på, men värre är det när hyresgästernas tvättmöjligheter går i sönder och det inte finns gemensamma tvättstugor i fastigheten…
Eller när det är tvättmaskiner i gemensam tvättstuga som går sönder och det tar månader innan det fixas. Jag fick stå och hålla i luckan när det centrifugerade och de tvättade inte rent. Synd att man inte kunde sätta sig på maskinen när det centrifugerade. -:)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Eller när det är tvättmaskiner i gemensam tvättstuga som går sönder och det tar månader innan det fixas. Jag fick stå och hålla i luckan när det centrifugerade och de tvättade inte rent. Synd att man inte kunde sätta sig på maskinen när det centrifugerade. -:)
Det är fullständigt oacceptabelt !! :(
 

kammie

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
18 Februari 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Mitt beslut vann laga kraft den 9/2. Idag 15/2 fick jag att ”C information AB” har överklagat och ärendet skickas till tingsrätten.

Känner över huvud taget inte till någon skuld från ”C information”? Och jag har haft stenkoll på mina skulder.

Vad händer nu? Trodde allt var grönt då jag pratade med KFM den 11/2 och då hade ingen överklagat.
Han gjorde samma mot mig. Mitt vann laga kraft den 13/2 och igår den 17/2 fick jag att det var överklagat och skickat till TR.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Jag hade omprövat för över -500:- skillnad och uppgett höjningen pga stambyte, och visst att det är ett eget val men att få vattenskada var ju inte det och hur ska KFM kunna bedöma skillnaden tänker jag?

Nu har du fått fint svar redan men när det rustades/stambyttes hos mig fick man välja på tre alternativ, budget (våtrum) /standard (helkaklat, handdukstork etc) /lyx (sjösten, dimbar belysning, golvvärme etc) resp. 250:-/500:-/800:- höjning och då fick vi massa annat ”på köpet”, nya kranar överallt och uppgraderad köksfläkt. Borde ju inte innebära några svindlande ökade kostnader om arbetet ändå måste göras, även om det är i mindre omfattning.

Fick svar idag från dom att jag skulle få en rotrenovering, allt byts ut samt helkaklas med klinker på golvet.
Hyran skulle höjas med 600-700kr/månaden. :) Ska komma en nisse nästa vecka och kika. Så får väl skicka in en omprövning redan nu kanske om att hyran kommer höjas?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Men att åberopa stambyte är att ta i ”bara” pga en läcka. Stambyte brukar involvera hela fastigheten och inte enskilda lägenheter.
Alla fastighetsägare hanterar förvisso bostadstandardhöjande olika, men om någon kontaktar mig för just en uppgradering av sitt badrum, så finns det bara en sak man kan välja bort eller lägga till och det är tvättmöjligheterna.

När jag presenterar kostnaderna för hyresgästen, så går jag strikt på de mallar som är framtagna mellan Hyresgästföreningen och Fastighetsägarna och då kommer man inte under 600kr för en uppgradering. Ingen lyx. Bara totalrenovering.

Jag har inte åberopat något alls
 

Lollo123

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Jag fick beslut om inledande idag! På min tredje ansökan. Har haft utmätning i lite mer än 1 år. Skulderna uppkom pga spelmissbruk och senaste lånet togs för nästan 2 år och jag har även gått behandling för spelmissbruk.
Ska betala 15.000kr. Tidigare avslag grundade sig på att skulderna varit för nya.

För 2 år sen så försökte jag ta mitt liv och såg ingen mening med framtiden men blev räddad i sista sekunden och är så glad för en andra chans för att leva.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag fick beslut om inledande idag! På min tredje ansökan. Har haft utmätning i lite mer än 1 år. Skulderna uppkom pga spelmissbruk och senaste lånet togs för nästan 2 år och jag har även gått behandling för spelmissbruk.
Ska betala 15.000kr. Tidigare avslag grundade sig på att skulderna varit för nya.

För 2 år sen så försökte jag ta mitt liv och såg ingen mening med framtiden men blev räddad i sista sekunden och är så glad för en andra chans för att leva.
Så underbart att höra. Glad att du valde livet. <3
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp